26. juni 2009

Sankt Hans feiring


Tirsdag 23.juni var det tid for Sankt Hans feiring på Metodiskirken! Det var helt fantastisk vær. Kan ikke huske å ha feiret Sankt Hans i så flott vær før. I tillegg til flott vær kjøpte jeg meg en type kalkunkotletter som bare smakte helt utrolig godt etter å ha grillet dem på grillen en god stund. Etter mat ble det tid til natursti, volleyball og fotball. Jeg tok en raskt tur gjennom naturstien før det ble endel fotballsparking.


Pål fikk bl.a. et utrolig bra skudd rett i krysset fra halve banen som burde vært filmet, men desverre et historisk øyeblikk som ikke ble fanget opp på tape. Det ble også tid til appell av Kjell Pedersen, prest i Metodistkirken.


Etterhvert samlet vi oss ved Sankt Hans bålet og fikk merke den stekende varmen som kom!
En fin kveld der jeg fikk anledningen til å møte endel folk jeg ikke hadde møtt på en stund og eldre folk som satte pris på at ungdommen dukket opp.


Visste du at vi feirer Sankt Hans blandt annet pga. at man antar at Johannes døperen ble født da?

3 kommentarer:

Camilla sa...

hørtes ut som ein kjempe bra st. Hans feiring:) Me hadde veldi fint ver her og!

Runar sa...

Så nydelig ut å spille fotball der.. :)

Satt forresten å lurte på hva vi feiret selv jeg..

jarmo sa...

Camilla: Jepp, det var det! Jepp, været har vært veldig fint over store deler av landet, så man får ta i burk det fine været når man først har det! :)

Runar: Jepp, er en fin plen utenfor metodistkirken her i hvfoss som det faktisk går ann å spille på :)