10. sep. 2009

Lenge siden det har vært så artig å gå på skole

Nå er det en stund siden jeg har blogget her! Ting står bra til og jeg går deltid på skole for å bli førskolelærer og jobber i barnehagen, en salig mix! Jeg trives godt på skolen, selvom jeg bare har vært der to uker, og skal dit igjen i uke 39. Gleder meg, selvom det er endel hjemmearbeid i mellomtiden. I det første semesteret er den faglige vekten lagt på musikk, drama, forming og pedagogikk. Mye morro og interessante ting! Her følger en smakebit av noe jeg har formet i formingstimene:

Den første oppgaven gikk ut på å lage en slik blomst. Det var en oppgave vi skulle lage to og to og samtidig dokumentere hele prossessen. Til venstre er blomsten jeg og Anita(ei i klassen) lagde (desverre litt uklart pga. rød bakgrunn), mens på høyre siden er noen flere bidrag fra klassen.


Noe senere fikk vi i oppdrag å forme en frosk utifra noe som heter Teracotta leire. Frosken er ikke 100% ferdig siden den enda skulle tørkes og brennes en stund, så dette er resultatet etter formingen.


Vi hadde forming hele denne fredagen, og brukte første halvdelen av dagen på å lage frosken og neste halvdel på fisken. Fisken er laget av Crank leire som også skal tørkes og brennes. Det er blitt gjort på skolen mens vi har vært fraværende. Så blir spennende å se hvordan 100% ferdiglaget produkt vil se ut.

Dette er noen smakebiter av det vi driver på med i formingstimene på skolen. Ellers i drama så er det ofte leking som står på planen. I musikken så har vi mye gitarspilling og komponering, og i Pedagogikken har vi mye, men nyttig teori! Fikk du lyst til å bli førskolelærer? hehe

4 kommentarer:

Trine Kvalnes sa...

Wow.. synes du er kjempeflink til formgiving! Så naturtro blomst, frosk og fisk!
-Og ja, nesten overtalt til å bli førskolelærer, ha, ha! :)

Synne sa...

Så morro:)Ser ut som skikkelig spennende undervisning da, herlig med litt kreativitet! Lykke til!

Veronika sa...

Jeg har utfordret deg på bloggen min =]

jarmo sa...

Trine: hehe, Takker :) Det er noen nærmere 40år i klassen min, så er jo ikke altfor sent å begynne :)

Synne: Takk :)

Veronika: Skal sjå om jeg tar den utfordringen :)