12. des. 2009

Anbefaling av julefilmer


Da er det på tide med et par julefilmanbefalinger siden julen nærmer seg med stormskritt!
Jeg pleier som regel ikke anmefale nissefilmer, siden det ikke akkurat er nissen som er mitt store forbilde. Noen bra filmer finnes det allikevel om julens budskap. Den første jeg vil anbefale og trolig den beste er "Veien til Betlehem". Den bør alle ha i julefilmhylla si, for her kommer juleevangeliet tydelig fram. Hvis du ikke vet hvor du skal få tak i den så finnes den bl.a. å få kjøpt på mudistore.no og cdon.no. En fullverdig anmeldelse av filmen finner du på kristenfilmanmeldelsessiden til meg og broren min! Bare å klikke på linkene. Der finnes også anmeldelser av andre julefilmer.


En annen film som jeg synes fungerer som bra juleunderholdning, spesielt for barna, er amatørfilmen "Julemysteriet i Lilleby". Den er vel litt vanskelig å få tak i, men de har den inne på nettbutikken til avisen "Vårt Land".

2 kommentarer:

Camilla sa...

Heisann:)
Nå har eg sett "veien til betlehem" eg og. Såg den på ein familiefest på lørdag, har lenge hatt lyst å se den!
Fekk veldi godt frem om kor vanskeli d måtte ha våre for Maria og Josef bl.a.

jarmo sa...

Jepp, den får det fram på en god måte den :)