18. nov. 2009

Sitater fra "Led or misled" av John Bevere


Har hørt en bra, men kanskje litt i lengste laget, tale av John Bevere som heter "Led or Misled". Jeg noterte meg noen sitater som jeg tenkte var verdt å dele, om bl.a. forskjeller mellom falske og ekte profeter. Jeg fikk ihvertfall endel å tenke på utifra prekenen. Hvis du vil se hele talen så har jeg linket til den nederst i innlegget. Noen av sitatene er bundet sammen, selvom han ikke sa det i den rekkefølgen, men uten å miste betydningen! Han talte og advarte også mot trolldom/witchcraft i menighets sammenheng og om selvutnevnte profeter!

"The devil's greatest tactic against you is that you get ignorant of how he works"
"When you get out of the presence of a true prophet you want to see God more than you've ever seen Him! When you get out of a false prophets presence you'll be drawn back to them."
"A True prophet will draw you to the heart of God, a false prophet draws you to their gifting...When you come out from the presence of a false prophet you want to go back to them, hungry for another word, you think: get finished with the preaching, I want my word"
"True prophets were feared"
"Wolves goes for weak and wandered sheeps" (1King.13:14-20)
"Right discerning is if you could die for them, if not, you're critical. Discernment is only rooted in love"
"Pride can only be detected when you are wearing humility"
Kanskje dette var noen tankevekkende sitater, for å få helheten se denne 1 og en halv times prekenen! Ta deg gooood tid:

Ingen kommentarer: