9. feb. 2007

Celebrate life

Onsdag 7.februar var det duket opp for Jesus Revolution konsert i Svarstad. Jeg ble ganske skuffet over "End of the ages" konserten i fjor, og gikk med litt større forventninger til denne og håpet på en bedre konsert. Jeg møtte opp rundt tre kvarter før konsertstart som var satt til kl.19. Forrige konsert trakk vel overraskende nærmere 100 mennesker, men mange ble skuffa da, og dermed tror jeg mange boikottet denne. Men tross dette så møtte det opp rundt 40stk denne kvelden på "Celebrate life". Som de andre jeg snakket med syntes de også at denne var bedre enn den forrige. Her kommer min oppsumering. Jeg får begynne med det positive: Jeg tror at de som opptredde var noen ærlige bibelskole soldater fra Jesus Revolution Army som ønsker å se Guds rike gå fram idag. Jeg kan si at de var veldig flinke til å danse, synge og opptre, samt imponerende multimedia, det skal de ha. Trøkket og sangene var også bedre og mer fengende enn forrige gang.
Men når det kommer til det mer åndelige og det viktigste så satt mitt hjerte i sorg over endel av det jeg hørte og så. Jeg er så lei av å se at man oppfordrer folk å rekke opp hånden hvis de ønsker å bli frelst mens alle andre bøyer hodene sine der de sitter, og dermed kan de som rekker opp hånden be en frelsesbønn å bli frelst. Og for å være ærlig så synes jeg det var bra at ingen denne kvelden rakk opp hånden! Jeg har sett nok av folk som har rukket opp hånden, blitt liksom frelst, enten at de har "tatt imot" og blitt med i den kristne klubben, eller at de har "tatt imot" og så tatt lenger avstand fra det som går under dagens kristendom enn det de hadde fra før. Ja, jeg vet at jeg er kritisk til mye, men det er snakk om menneskers evighet og der bør man etter min mening være litt mer nøye og jeg klarer ikke da la være å reagere. Det trengs et radikalt budskap idag, et profetisk budskap, et omvendelses budskap, et budskap som får mennesker til å hate synd, et budskap som får ufrelste til klynge seg til korsets fot og bønnfalle Gud om å vise dem nåde, og dermed la dem se Guds store nåde og kjærlighet i Jesus Kristus.
Men tross manglene så hadde jeg en hyggelig kveld, og jeg snakket jo med noen av army folkene etter på og de virket som greie og hyggelige folk. Jeg ønsker dem lykke til videre på turnén og håper at noen virkelig får møte Jesus! Her følger noen bilder av konserten.

Ingen kommentarer: