4. feb. 2007

Skjult okkultisme


Du lurer kanskje på hvorfor i all verden jeg har lagt inn dette okkulte bilde av et pentagram i bloggen min. Bildet (til venstre) skal egentlig forestille et helt uskyldig dyne og putetrekk. Det jeg vil legge frem er nemlig at dette dynetrekket fikk jeg til jul, og det var helt sikkert gode motiver bak denne gaven. Det er sikkert også like greit at jeg ikke husker hvem jeg fikk det av. Men saken er den at ved første øyekast så ser man ikke hva som skjuler seg i dette trekket. En kamerat så denne uåpna dynetrekk pakka hjemme hos meg og stussa på denne fordi han selv hadde hatt en slik en men brente den opp da han la merke til det okkulte i den.

En av grunnene til at jeg ikke hadde fått åpnet denne var at den måtte vaskes før bruk. Jeg har jo ikke vaskemaskin her jeg bor så jeg må alltid bort til mamma når jeg skal vaske klær, og det er jo sikkert en grunn til at jeg har glemt denne pakka hver gang etter jul da jeg skulle bort om med et par poser skittentøy. Når jeg fikk denne til jul så stussa jeg litt på blomsten og syntes det var et eller annet som ikke stemte overens, men tenkte ikke så mye mer over det før kameraten min viste meg pentagrammene som lå skjult i disse blomsterlignende formene. Det er ikke særlig koselig å sove med et pute og dynetrekk fylt av pentagram på etter min overbevisende mening, eller hva? Bibelen skriver ganske sterkt i mot det okkulte, spiritisme og lignende greier, så jeg vil jo helst holde meg lengst mulig borte fra dette. Ja, det er sikkert kristne som synes jeg er alt for nøye med dette og tenker at det er jo ikke så farlig, det er jo ingen som legger merke til det. Jeg har lagt merke til det nå og ønsker ikke å sove i en seng fult av pentagram, så håper du har full forståelse for det :) Så hvis du har et slikt dynetrekk og ikke har merket noe før du leser dette så oppfordrer jeg deg nå å kaste eller brenne det opp! Ja dette var historien om pute og dynetrekket jeg fikk til jul. Må Gud få lov til å gjøre våre hjertets øyne mer årvåkne for slike ting slik at de ikke sniker seg ubevisst inn i våre senger, julefeiring eller hva det nå enn skulle vært. En annen interesant ting er at du idag kan få kjøpt julestjerner med pentagram former. Ta gjerne å kast dem også hvis du føler for det etter å ha lest dette innlegget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

er sånne stjerner okkulte??

jarmo sa...

Jah, også kjent som pentagram!