10. juli 2009

Sommerferieplaner!


Tiden går og går og ferien nærmer seg. Nå har jeg en uke igjen med jobbing før ferien starter. Det er jo mange som allerede har startet ferien, så jeg føler meg litt sånn sein til feriestarten, men jeg skal nyte fire uker med ferie etter neste uke, så det blir knall! Hva er så ferieplanene mine? Ja, det skal jeg prøve å utrede sånn noenlunde nå.

Åshild og Jo Sølve flytter til Oslo fra leiligheten i Kongsberg som de leier og dermed skal jeg overta etter dem. De skal være ute den 20.juli, men regner med å være utflyttet allerede i god tid før dette, så da kan jeg allerede begynne å flytte inn. Jeg regner med at leiligheten er sånn rundt 50-60 kvadrat meter og den er delvis ferdig møblert, og koster heller ikke så altfor mye å leie, så det blir bra! That's my first step.

Torsdag 23.juli setter jeg og Gaute meg i bilen for å reise nedover mot Italia! Vi regner med at det blir en lang tur, men samtidig regner vi med at den blir knallbra. Vi starter tidlig torsdag morgen og kjører først innom Sverige for å møte Ronny, en bra fyr som jeg ble kjent med i Kongsberg når han var innleid av FMC her i byen.
Etter det følger veien videre over til Danmark der vi tenkte overnatte hos Daniel og Sarah Schytt, et flott ektepar. Etter dette kjører vi, noe enda uplanlagt, men regner med å nå Italia to dager senere. Hva skal vi så i Itala? Jo vi skal besøke to stykker som var i Kongsberg en stund tilbake, David og Brian, to bra karer som har vært med og startet bibelskole i Montebelluna i Italia. Vil du vite mer om Bibelskolen så trykk her. Under Italia oppholdet skal vi også besøke Kjellrunn og Pietro, et ektepar fra menigheten min i Kongsberg, som også er på ferie i Italia og som eier et eget hus der nede.
Vi regner med å bruke en uke i Italia før vi vender oss nordover mot Sør Tyskland der vi har planer om å treffe en fantastisk bra gjeng som er på busstur fra Norge ned til Sør Tyskland.

Stedet vi skal til er såpass lite at det er vanskelig å se det på et vanlig Italia kart, men Montebelluna ligger ikke så langt fra Venezia (Venice), ca. der pilen peker. Jeg håper at jeg får mulighet til å holde folket oppdatert på bloggen under reisen, hvis ikke så kommer det en full oppdatering når jeg kommer hjem til Norge igjen! Jeg gleder meg ihvertfall til turen, for jeg har aldri vært i Italia før, så det kan bli spennende!


Etter Italia turen blir det bryllup, Håkon og Helene skal gifte seg 8.august på Vestlandet, og jeg har fått æren av å filme denne historiske begivenheten! Det blir atter en ganske lang biltur, men regner med at denne blir kort sammenlignet med Italia turen, eller kanskje jeg har blitt temmelig lei kjøring, hvem vet?
Etter bryllupet så har jeg ca. en uke med ferie igjen som jeg egentlig planlegger å slappe litt av på! Hva er vitsen med ferie hvis man ikke kan få slappet litt av også? Planen er jo også å være uthvilt til et nytt barnehage år og muligens da deltidsstudie til førskolelærer som jeg får svar på 20.juli på om jeg kommer inn! Men det blir allikevel bra med FERIE!

Har du/dere noen gode ferieplaner? :)

5 kommentarer:

Camilla sa...

D hørtes jo ut som goe planer:D
Kjekt dåkk får t å møda oss på bussturen då!
Ønske deg ein fin ferie:)

jarmo sa...

Takk for det!
Blir fint å møte dere i Tyskland! :)
Fin ferie til deg også!

Minda sa...

Høres bra ut! Og du; Venezia er virkelig verdt et besøk!! God tur og god sommer :)

jarmo sa...

Minda: Takk for Venezia tips, skal se om vi klarer å få tid til å ta en tur dit når vi først er der nede.
God sommer til deg også! :)

Trine Kvalnes sa...

Wowe.. det blir knallbra tur! Italia er nydelig! :)

Ønsker deg og Gaute god tur, go hils alle kjentfolk! ;)

Trine