27. des. 2008

Min jul



Da er julen snart forbi og det er på tide å kanskje gi en liten oppsumering av den til alle blogglesere. Det er deilig med ferie og en ferie som ikke tar slutt med engang etter at juledagene er forbi, men som fortsetter litt inn i det nye året også. Da får man god tid til å slappe skikkelig av og nyte hver dag som kommer og går.
På julaften var hele familien samlet og det var koselig å se alle sammen igjen.
Jaron, Edvin, Kimmo, John, Sara, Edit, Katrin og Hilde


og ikke minst Mamma og Pappa

Julemiddagen besto som vanlig av Kalkun og en mengde med tilbehør, det var godt og mettende, og ikke minst det å vite at middagen var i det sunneste laget, eller kanskje det hjalp lite når alle bollene, kakene og godteriet ble servert litt senere ut på kvelden, men forhåpentligvis fikk jeg ikke noe sjokk ettersom jeg har vært litt forsiktig med ting som går under godteri og sånn!

Senere utpå kvelden etter at bordet var dekket av og folket hadde roet seg litt ned i godstolene og pakkene var lagt under juletreet så steg spenningen noe og man kunne merke det i atmosfæren rundt. Den ene gaven etter den andre ble åpnet, noen mer forsiktig enn andre, noen i mer spenning enn andre, og noen mer overrasket over gavene enn andre, men alle var glade og fornøyde når alt kom til alt.




Edit skrur og Hilde og Sara er glade i gavene sine


Edvin og Edit og resten av ungeflokken + Anita som feiret jul sammen med oss i år. Anita er fra India og som endelig etter flere vanskelige og omdiskuterte rettsaker fikk oppholdstilatelse i Norge. En lang historie egentlig som sikkert er vanskelig å lage kort.


Jeg er glad for ekstern harddisk og John og Jaron gleder seg over det de får

Til de som er interesserte i å vite hva jeg fikk til jul så kan jeg jo nevne noen av gavene her: Som sagt så fikk jeg ekstern harddisk på 500GB som man kan lagre mye fornuftig greier på, fikk også enslags bibelordbok og bibelatlas, andre ting jeg fikk var Statoil koppen for 2009, Norsk-Engelsk (og motsatt) ordbok som er veldig greit å ha og som jeg faktisk også ønsket meg, og så fikk jeg jo et par fine bukser og endel andre nyttige ting til hverdagen.

Juledagene har utartet seg til sene julekvelder og netter og tiden har egentlig flydd veldig fort og døgnet er nesten snudd, så snart må jeg prøve å få tilbake den vanlig døgnrytmen.
2 juledag var jeg på landsbypuben og Neros der det hvert år tradisjonelt arrangeres fest, og man får møtt folk og venner man ikke har møtt på lange tider! Det ble mye kaffedrikking for min del, hyggelige samtaler, møte med venner og kjente, og jeg fikk blitt kjent med noen nye folk også! Nå er det bare å se frem til hva resten av ferien bringer! Det blir artig! Håper alle blogglesere også har hatt en fin og fornøyelsesfull jul!

2 kommentarer:

Trine Kvalnes sa...

Så koselig å lese om den hyggelige julefeiringen din! =)

Ønsker deg en god jul videre, Jarmo! =)

og et riktig så godt nytt år!

Gud velsigne deg.

Anonym sa...

Takk for hyggelig kommentar Trine!
Ønkser deg og dine et riktig godt nytt år! :)
God bless!