20. mars 2008

Datan i Bibelen

Idag kom jeg over et vers i bibelen som faktisk fikk meg til å le,
ikke fordi det var dumt, men fordi det faktisk passer ganske så
godt inn i tiden vi lever i og til og med kan tale til oss. Så jeg
valgte å fikse litt på et par bilder og sette sammen en grafisk
beskrivelse av dette verset.

"Da åpnet jorden seg og slukte Datan..." (Sal.106:17)


















Opprinnelig så snakkes det nok ikke om en data, men en som

het Datan, men samtidig så er det litt morsomt å forestille seg
d
et i et mer moderne bilde. Vi lever i en datastyrt verden, der
man bruker data til omtrent alt. Kanskje datan tar så
mye av
tiden vår at vi rett og slett bør la den bli slukt av jorden. Det
talte faktisk til meg, for noen ganger blir det altfor mye datasitting,
istedenfor å kanskje ta seg en tur ut i den vakre naturen som
Gud står bak, eller tilbringe god kvalitets tid med Skaperen av
universet og livet.


I tillegg til dette så fikk jeg vite at alle ikke hadde mulighet å
kommentere på bloggen min, at man måtte ha google account
for å få det til, men nå etter at jeg fikk redigert på noen

innstillinger, så er det åpent for alle og enhver. Så takk Camilla for
at du sa ifra :)

4 kommentarer:

Øyvind sa...

Hehe :D Den var fin. Fint det du deler her, Jarmo. :)

Mvh

Øyvind

Anonym sa...

Hei Jarmo! Genialt, interessant å se:)
Ha ein go dag!
Mvh Camilla

TK sa...

Stilig! Utrolig bra illustrert, og tankefullt!

Anonym sa...

Takk for tilbakemeldingene :)