4. mars 2008

Explosion

Lørdag 1.mars var det duket for Explosion igjen. Forventningene var tilstede om at dette skulle bli noe bra, og det kan man si også at det ble. Jeg pleier ikke ha med videokamera på Explosion, men akkurat denne gangen følte jeg at jeg skulle ha det med, og det var nok ikke forgjeves. Hadde først planer om å bare filme litt av prekenen, men det endte med at det ble hele, var litt vanskelig å stoppe. Kveldens taler var Stian Bakke fra Svarstad som talte og påminte oss om det Jesus gjorde for oss, hvordan Han bl.a. kan sette oss fri fra lenker vi er bundet i. Etterpå ble det også god tid til forbønn. Når møtet offisielt var over, var noen av oss samlet igjen i bønn til Gud, for å virkelig uttrykke det som lå oss på hjertet. Senere gikk turen ned til "The Basement" for sosial aktivitet, for å kalle det for det :)


Det er en spent situasjon over de unge kristne i Kongsberg idag, og forventningene stiger over hva Gud vil komme til å gjøre. Det viktigste er først og fremst at de kristne blir bygd opp og vekket opp mer og mer fra en mer eller mindre søvn. Spesielt føler jeg at jeg trenger å bli stadig mer vekket opp, og jeg kan kjenne at Gud arbeider i meg og gir meg stadig en større glede i det å tjene Ham. Arne Thomas har også en prekenserie i Misjonskirken om hvordan se Gud virke i vårt daglige liv, og da er ofte spørsmålet, hva har Gud gjort i mitt liv idag? Kan vi svare på det hver dag, eller er det ikke noe som er blitt gjort? Utfordringen blir å leve nærmere Jesus og lytte til Ham hver dag og være lydig i det en hører. Holder vi oss nær til Jesus så vil vi se Guds storhet og kjærlighet gjennom Ham og vi vil stadig oppleve at Han vokser i oss og vi selv avtar.

Ingen kommentarer: