19. juli 2008

Åshild og Jo Sølve gifter seg


Lørdag 12.juli skulle Åshild gifte seg med sin Jo Sølve, og det var duket opp for bryllup på Fitjar. Jeg og Ruben dro fra Kongsberg tidlig fredag morgen for å være ute i god tid, og vi brukte veldig god tid underveis og over fjellet. Det ble en fin tur selvom bilen duret underveis pga. noen slitte hjullagre. Vi fikk vært innom noen kiwi butikker (egentlig litt hemmelig hva vi egentlig dreiv med i disse kiwi butikkene:p) og så hadde vi noen stopp på bensinstasjoner for å fylle opp den kjekke Statoil koppen min med kaffe, ja det trengtes siden det ikke hadde blitt så veldig mye søvn natten før, og så er det jo endel timer fra Kongsberg til Fitjar. Jeg fikk også tatt et par vakre landskapsbilder siden vi nå kjørte over det vidstrakte fjellet.


Vi ankom Ølensvåg i 19 tiden, der vi skulle overnatte med noen fler fra Kongsberg. Vi ble tatt godt imot av de gjestfrie foreldrene til Helene. Det ble god hjemmelaget pizza til kveldsmat og en kveld med mange forberedelser til bryllupsdagen dagen etter.


Her prøver Liv og Helene å bli ferdig med den fine Kongsbergboken

Lørdagsmorgen fikk man ikke mer enn 15minutter på badet (inkl.5min dusjing for å ha nok varmt vann til alle) grunnet mange folk, vi spiste frokost, drakk kaffe og gjorde oss klare til å dra i kirken på Fitjar der vielsen skulle finne sted, 1 1/2 time fra Ølensvåg. Kl.14 var folket samlet i kirken og en spent Jo Sølve ventet på sin brud. Når kirkeklokkene hadde ringt og orgelet spilte, kom bruden Åshild gåendes inn i den fine brudekjolen sin. Etter vielsen var det tid for å ta bilder av brudeparret.



Et par timer etter vielsen var det tid for middag, og det ble bl.a. servert deilig hjortekjøtt! Utover kvelden ble det mange fine forskjellige taler og innslag, og det hele varte utover natten. Et fint bryllup og jeg ønsker Åshild og Jo Sølve lykke til og Guds rike velsignelse!


Åshild og Jo Sølve

2 kommentarer:

Øyvind sa...

Jeg lurte fælt på hvorfor du hang deg opp i dissa kiwi'ene asså.. hmm.. Er ikke noe tilbud der heller nå ettersom jeg vet =P

Øyvind

Anonym sa...

jarmo misbruker kiwi :P han er "fast kunde" med "lønn".