12. aug. 2009

Italia turen - Del 4


Utsikten på morgenen fra Davids leilighet, der vi overnattet

27/7-2009 - Vi ankom Montebelluna når natten hadde senket seg, så nå var vi spente på hvordan Italia så ut i dagslys og hva morgenen og dagen derpå ville bringe.
Vi våknet til strålende solskinn og god varme. Det var rett og slett deilig temperatur! Vi tok oss frokost og morgenkaffe på en koselig kafé i sentrum og det virket som om David var blitt godt kjent med de som jobber der, spesielt Francesco, sjefen for kafén. David har allerede bodd i Montebelluna i 3år og lærte seg ganske så flytende italiensk allerede etter første året, så han kommuniserte veldig bra med italienerne. Jeg bestilte en Capuccino, mens resten bestilte Latte Macchiato (en type kaffe latte tenker jeg).


Dette er da misjonæren David!

Etter frokosten dro vi, sammen med David, ca. halvannen time fra Montebelluna til et sted kalt Jesolo for å bade i havet og nyte solen. Stranden var bare helt fantastisk og man fikk skikkelig sydenfølelse, så nå skjønner jeg hvorfor folk skal til syden for å bade, hehe. Sanden på stranda var glovarm, og jeg som kun gikk barbent holdt på å få brannsår under føttene pga. den ekstreme varmen som sanden gav fra seg, så jeg skyndte meg for å finne et håndkle å ha beina på! Da skjønte jeg også hvorfor de fleste brukte sandaler. Men vi fikk altså badet og solet oss. Vi fikk også spist og drikki kaffe på stranden. Det var veldig fint, en opplevelse altså! Desverre ble Gaute ganske hardt solbrent, men han tok det som en mann!


Dette er en bit av den lange stranda på flere kilometer!


Gaute, David og meg

Underveis har vi lært noen Italienske skikker og kanskje noen dårlige uvaner de har, spesielt i trafikken. De bryr seg nesten ikke hvordan de kjører, så det ble en del tuting og råkjøring forbi oss og mellom oss og bak oss. Det vi lærte utifra dette var å være forsiktig i trafikken.

Når vi kom "hjem" dro vi på en pizzeria og spiste ekte Italiensk pizza og etter det dro vi for å hjelpe Willy med et oppussingsarbeid på Bibelskolelokalet til Calvary Chapel i området der, sånn at ting skulle være mer eller mindre klart til neste Bibelskolesemester!
En fin og vellyket første dag i Italia!

I neste oppdatering så drar vi sørover og da besøkte vi en by, ja, en finere by skal man lete lenge etter, og da snakker jeg ikke om Roma, Venezia eller noen av de andre kjente byene, for denne var det noe helt spesielt med! Mer om det i neste oppdatering, så følg med :)

Ingen kommentarer: