22. aug. 2009

Italia turen - Del 9 - Venezia

På grunn av en hektisk skolestart så har jeg ikke fått oppdatert så veldig jevnlig, men prøver å få rodd i land alle oppdateringene fra Italia/Tyskland ganske hyppig nå. Så det er bare å følge med :)

01/08-2009 - David og Lorenzo hadde dratt på kafén noe tidligere, mens jeg, Gaute og Willy sto opp litt senere for så å treffe dem på kafén igjen. Så da ble det kaffe og en bollelignende ting med en type marmelade inni, til frokost.


Så rettet jeg og Gaute bilen mot Venezia, byen som ble bygd på vann. Bygg på fjell, ikke på sand, men vann?? Ja, det er Venezia! Når vi kom til Venezia var det en mann som krevde å la oss la bilnøklene stå igjen i bilen og dermed lot vi jo også vindu stå oppe. Var ikke det dumt av oss? Men bilen var trygt plassert. Det er en type parkeringssystem de har i Venezia, ikke vet jeg helt hvorfor men slik var det bare. Klikk gjerne på bildene for å få dem større!



Det var veldig fint i Venezia, mest imponerende var utsikten over de store kanalene. De små var det så mange av så de ble man noe likegyldig til etterhvert. De fleste bygningene var litt kjedelige, skittene, tagget på og slitt og dermed ikke så veldig interessante å se på egentlig synes jeg, men noen utmerket seg også på det området.


Det store hummerdyret til høyre var faktisk levende
Noe annet vi merket oss var at Venezia er en utrolig dyr by, men vi spiste der allikevel. Mye folk var det der også og noen imposlitne restaurant arbeidere som prøvde mange slags metoder for å få oss til å komme inn, bl.a. var det en som prøvde å plystre "Pippi Langstrømte" etter oss. Alt i alt var dette en veldig fin by uten om det vanlige med blandt annet vannmetro.

Det var mye forskjellig å se i Venezia
Når vi kom tilbake til Montebelluna dro Gaute til en liten småby ved siden av for å slappe litt av mens jeg ble igjen i Montebelluna for å ta en tur rundt i byen alene. Jeg gikk innom noen butikker og innom en kafé og spiste og tok en kaffe. Etterpå tok jeg en liten hvil og en dusj før Gaute kom tilbake og vi tok en til tur på denne kafén som hadde kaffe oppi noen store glass for en rimelig pris. David derimot hadde dratt til Padova for å ha bibeltime i en menighet som Calvary Chapel har der.

I neste del så begir vi oss hjemover fra Montebelluna og mot Sør Tyskland, rettere sagt Spielmanshau i Obersdorf, for å møte "busstur gjengen". Så da blir bl.a. endel bilder derfra!

Ingen kommentarer: